Totul despre ciocolata si acnee, cosuri si puncte negre. Provoaca ciocolata acneea ?

Relatia dintre ciocolata si acnee.

Ciocolata are o istorie lungă în discuțiile legate de dieta în cazul acneei. A fost tema primul studiu care a creat mitul „ dieta nu cauzează acnee”. Înainte de asta dermatologii prescriau abținerea de la ciocolată pacienților acneici. Acum, un nou studiu pretinde creșteri drastice ale acneei după consumul de ciocolată alimentează controversa.

Deci s-ar putea? Poate ciocolata provoca acnee? În acest articol vom privi la știința din spatele acestor întrebări și sperăm să ajungem la o concluzie.

Va recomandam produse naturale impotriva acneei, cosurilor, punctelor negre si punctelor albe din ulei 100% pur din arbore de ceai – tea tree oil de la Thursday Plantation.

thursday plantation ROMANIA ACNEE COSURI PUNCTE NEGRE EXCES DE SEBUM

Creșteri masive ale acneei după ce mâncăm ciocolată?

WedMD în 2011 raportează despre un studiu mic și nepublicat unde 10 tineri au fost lăsați să mănânci atâta ciocolată pură câtă și-au dorit., până la un maxim de 905 grame. Batoanele erau făcute din ciocolată pură, 100% cacao. Înainte de studiu tinerii aveau în medie câte trei coșuri. În a patra zi după ce au mâncat ciocolată au ajuns la 13. Iar dpă o săptămână au ajuns la o medie de 18 coșuri.

Să crești de la trei coșuri la 18 este dramatic. Defapt este așa de dramatic că sunt aproape sceptic. Aceste rezultate nu se încadrează cu cele din lumea reală raportate de pacienții cu acnee. Dacă ciocolata ar fi avut un așa impact dramatic asupra acneei, forumurile ar fi răsunat despre aceasta. Dar poveștile despre ciocolată care agravează acneea sunt destul de rare pe forumurile despre acnee.

Cercetătorii spun că plănuiesc un studiu vast de urmărire, dar până acum nu este nimic în literatura publicată.

Înainte de acest studiu singura dovadă pe care o avem sunt două studii sărace care au stârnit mitul că dieta nu provoacă acnee. Nu au arătat niciun efect din partea ciocolatei, dar ambele studii au fost controversate și nu putem trage concluzii sigure bazate pe ele.

Până în acest punct nu aș fi așa de îngrijorat în ceea ce privește ciocolata, dar nu aș respinge posibilitatea. Cartea „Ciocolata în sănătate și nutriție” are un articol scurt despre acnee. Unul dintre punctele atinse este că ciocolata are substanțe active care pot afecta acneea. Cum ar fi cofeina.

Ciocolata are deasemenea legături întrepătrunse cu insulina.

Ciocolata și nivelul de insulină

Insulina este una dintre factorii cheie în acneea hormonală. Niveluri crescute de insulină duce ceilalți hormoni din spatele acneei și reducând nivelurile de insulină este una dintre cele mai bune metode de a trata acneea hormonală. Ciocolata are de asemenea legături întrepătrunse cu nivelul de insulină. Ciocolata poate crește nivelul de insulină după o masă, dar poate reduce rezistența la insulină și să aibă un efect benefic pe termen lung.

Ciocolata crește nivelurile de insulină

Cum poate ciocolata pură să provoace acnee? Un studiu publicat în Revista Nutriței în 2003 oferă niște indicii și anume că ciocolata poate crește nivelul de insulină.

În studiu ei au cumpărat diferite categorii de mâncăruri de la supermarket, inclusiv cereale pentru micul-dejun, budincă și ciocolată. Pentru fiecare categorie au ales o aromă de ciocolată(pudră de cacao) și altă aromă. De exemplu, în categorira cu aromă de lapte, o mâncare a fost ciocolata cu lapte și într-alta ciocolata cu lapte și căpșuni. În fiecare categorie erau arome asemănătoare. Aveau calorii, zahăr, carbohidranți, proteine și grăsime în cantități similare.

Au dat să mănânce celor 10 participanți. Ei au fost interesați de diferențe ale zahărului și ale insulinei cauzate de alimentele din aceași categorie. Să zicem ca Maria a fost unul din participanți. Cercetătorii i-au dat lapte cu ciocolată într-o zi, și lapte cu căpșuni în altă zi, apoi au comparat nivelul de zahăr și insulină din sânge.

Ce au găsit a fost destul de interesant. După cum te-ai fi așteptat, alimentele cu conținut similar de calorii și carbohidrați au crescut nivelul zahărului în sânge în egală măsură.

Dar efectul asupra nivelului de insulină a fost partea unde devine interesant. Dintre toate alimentele, cele cu aromă de ciocolată au crescut nivelul insulinei cu 28%(valoare medie) mai mult ca alimentele cu arome alternative. Diferența a fost și mai mare pentru aromele de lapte, unde laptele cu ciocolată a crescut insulina cu 45% , decât laptele cu căpșuni.

Cercetătorii nu au putut spune ce a fost în ciocolată și ce a cauzat această creștere excesivă de insulină, dar probabil a fost unul dintre amino-acizi.

Dar ciocolata îmbunătățește rezistența la insulină

Și chiar când am crezut că am găsit o explicație inteligentă la problema ciocolatei ce provoacă acnee, știința îmi dă peste cap soluția.

Există studii despre cacao, ca o cale de a preveni și a trata bolile de inimă. Acele studii arată că ciocolata poate reduce rezistența la insulină. Într-un studiu, participanților li s-a dat 100g de ciocolată neagră, sau ciocolată albă pentru 15 zile. După 15 zile nivelul de zahăr din sânge și rezistența la insulină au fost măsurate folosind testul de rezistență la glucoză orală – în fapt bei un pahar de apă cu zahăr și zahărul din sânge și insulina sunt măsurate de câteva ori pentru următoarele două ore.

Comparând măsurătorile de linie de bază(pre-studiate), ciocolata neagră a redus nivelul zahărului din sânge cu aproape 20% și nivelul de insulină cu aproape 40%. Ciocolata albă a avut un ușor efect negativ asupra nivelului de zahăr din sânge și nivelul insulinei. Alte studii au arătat de asemenea efecte pozitive.

Dar te rog, nu fugi la supermarket să cumperi ciocolată neagră încă. Acesta nu a fost un studiu deschis. Și dacă istoria științei este clară asupra unui lucru, este că studiile deschise produc rezultate optimiste. Pot spune cu încredere despre cacao că nu o să fie un remediu miraculos pentru diabet și rezistența la insulină.

Un sens al ciocolatei și al insulinei

Această relație de dragoste-ură pe care ciocolata o are cu insulina este oarecum confuză. Dar, în realitate vorbim de două lucruri diferite aici. Insulina ca răspuns după masă și insulina pe termen lung sunt bestii diferite. Este posibil ca ceva din ciocolată să declanșeze o creșetere a insulinei ca urmare a unei mese, dar în același timp antioxidanții îmbunătățesc nivelul de insulină.

Bineînțeles că sunt alte căi să obți acești antioxidanți. Am scris mult despre potențialul antioxidant al ceaiului verde și două articole despre cum să-l stimulezi: aici și aici.

Dacă vrei să îți încerci norocul cu ciocolata, nu uita să încerci cu ciocolată neagră cu conținut mic sau deloc de zahăr. Nu te păcăli că orice ciocolată veche va fi bună pentru nivelul insulinei tale și al acneei.

Concluzii

Provoacă ciocolata acnee sau nu? Până în acest punct aș fi spus probabil nu. Cele mai bune studii existente nu arată nicio legătură între ciocolată și acnee. Studiul nepublicat, arătând creștere dramatică ale acneei după consumul de ciocolată nu se alinează cu rezultatele din lumea reală. Dacă ciocolata ar avea un așa efect negativ asupra acneei am întâlni asta pe fiecare forum despre acnee. Dar până acum poveștile despre ciocolată provocând acnee sunt foarte rare.

Nu este totuși un gând cu totul neplauzibil. Ciocolata poate crește nivelul de insulină. Unii oameni pot avea o reacție alergică la ciocolată care apare pe piele. Într-un final, unii oameni pot reacționa negativ la cofeină sau alte substanțe bioactive din cacao. Dar aș spune că aceste cazuri sunt minore și nu este niciun motiv să se renunțe la plăcerea ocazională de a te îndulci cu ciocolată neagră.