Harta acneei pe fata Cum se trateaza acnee in functione de zonele tenului

Harta acneei de pe faţă

 Întotdeauna acneea erupe în aceleaşi locuri? În conformitate cu medicul meu Chinez , Dr. Wang Zheng Hu, localizarea petelor acneei pe faţă poate să îţi dea o indicaţie a cauzei lor.

Pielea ta reflectă de multe ori sănătatea ta internă, aşa că prin analizarea locului unde apar coşuri şi “cartografierea “ locului unde acneea erupe pe faţa ta , poţi înţelege ce anume cauzează acneea şi poţi preveni formarea coşurilor!

Vă rugăm să reţineţi: Cauzele acneei enumerate pentru fiecare regiune facială sunt linii directoare generale şi nu se pot aplica la toată lumea. De exemplu, doar pentru că tu ai avut o  erupţie pe frunte , nu înseamnă automat că este ceva în neregulă cu ficatul tău.

În timp ce practicienii de medicină chineză şi reflexologiştii consideră că anumite zone ale feţei reprezintă anumite zone interne ale corpului , cartografierea feţei nu este o ştiinţă exactă. În timp ce problemele interne pot fi unul dintre principalele motive ale apariţiei acneei, în special dacă ai coşuri chistice , există mulţi alţi factori care pot fi responsabili pentru erupţii. Aceştia variază de la produsele de îngrijire a pielii , igiena , hormonii , alergiile , genetica , etc. Totuşi , înţelegând ce înseamnă a avea coşuri în anumite zone ale feţei este un bun loc de a obţine idei despre cum să îţi cureţi pielea.

În cazul în care te întrebi ce poţi face sau ce modificări poţi să faci ca să îţi îmbunătăţeşti pielea bazându-te pe mapa acneei de mai sus , iată câteva sugestii de tratamente pentru erupţiile care apar în regiunea feţei :

 Va recomandam produse naturale impotriva acneei, cosurilor, punctelor negre si punctelor albe din ulei 100% pur din arbore de ceai – tea tree oil de la Thursday Plantation.

thursday plantation ROMANIA ACNEE COSURI PUNCTE NEGRE EXCES DE SEBUM

Harta remediilor acneei 

Regiunea facială Soluţie
Acneea de pe frunte
  • Du-te la culcare devreme (10 pm) şi trezeşte-te devreme (6 am). Chiar dacă nu poţi dormi, este bine să te relaxezi astfel încât ficatul tău să se poată odihni şi să fie gata de muncă a doua zi
  • Bea apă multă pentru a elimina toxinele
  • Bea mai puţin sifon şi băuturi carbogazoase
  • 20-30 minute de exerciţii uşoare zilnic , în special în aer liber
  • Practică tehnici de relaxare pentru a-ţi face griji mai puţin
  • Dormi îndeajuns cu un program de somn regulat
  • Mănâncă alimente sănătoase , mestecând bine pentru a-ţi îmbunătăţi digestia
  • Reduce zahărul rafinat din dieta ta
  • Menţine un jurnal alimentrar zilnic pentru a vedea dacă acneea are legătură cu anumite grupuri de alimente ( cum ar fi produsele lactate )
  • Practică o mai bună igienă (de exemplu , spală bretonul şi părul , curăţă pălăriile )
  • Verifică dacă şampoanele , balsamurile şi produsele de păr irită pielea
Coşurile din zona tâmplelor
  • Mănâncă alimente mai puţin procesate , junk-food şi fas-food
  • Redu cantitatea de grăsime nesănătoasă din dieta ta (grăsimile sănătoase din avocado şi peşte sunt în regulă)
  • Mănâncă alimente răcoroase ca de exemplu pepene amar, castraveţi şi tigve de dovleac
  • Practică o mai bună igienă , în special în timpul verii şi dacă porţi machiaj şi/sau transpiri mult
Coşurile dintre sprâncene
  • Exerciţiu de gimnastică , dar evită mişcarea prea intensă
  • Dormi mai mult
  • Evită alcoolul
  • Evită fumatul
  • Mănâncă alimente uşoare şi alimente care sunt mai puţin “grase” ( ca de exemplu untul şi brânza )
  • Evită gustările târzii
Coşurile de pe nas
  • Mănâncă mai puţine alimente înţepătoare ( condimente , usturoi , etc)
  • Mănâncă mai puţină carne
  • Mănâncă mai puţină sare
  • Mănâncă alimente cu temperatura potrivită ( nici prea reci nici prea calde)
  • Obţine mai mult aer curat
  • Fă mişcare zilnic ( ca de exemplu du-te la o plimbare)
  • Asigură-te că ai parte de suficientă vitamina B
Acnee pe obrazul stâng
  • Menţine o rutină normală zilnic
  • Încearcă să ai o atitudine pozitivă
  • Mănâncă mai multe alimente răcoritoare cum ar fi tigve de dovleac , pepeni de iarnă şi mazăre verde
  • Nu mânca prea mult , în special junk food
  • Încearcă să te calmezi şi să te relaxezi
  • Ficatul este cel mai puternic între orele 1-3 AM. Atunci este timpul ca tu să dormi
  • Ficatul este cel mai slab între orele 1-5 PM , aşa că programează munca dificlă pentru dimineaţă
  • Dacă trebuie să lucrezi după-amiaza, odihneşte-ţi ochii timp de 5 minute în fiecare oră
  • Practică o igienă proprie , în special dacă locuieşti într-un oraş poluat
  • Verifică detergentul de rufe pentru orice ingrediente iritante
  • Schimbă feţele de perină în mod frecvent dacă dormi pe partea asta a feţei
  • Curăţă telefoanele mobile cu alcool
  • Acnnea pe obrazul stâng în partea inferioară ar putea reprezenta o sănătate precară a danturii , aşa că menţine-ţi gingiile şi dinţii sănătoşi prin folosirea aţei dentare şi periaj în mod regulat
Acnee pe obrazul drept
  • Evită mâncarea de tip fast food şi junk food
  • Evită mango , rădăcina Taro , vin şi fructe de mare sau alte tipuri de alimente la care eşti sensibil
  • Mănâncă mai puţin zahăr
  • Obţine mai mult aer curat
  • Plămânii sunt puternici între orele 7-9 AM . Acesta este cel mai bun timp pentru exerciţiile de aerobic
  • Practică o igienă adecvată , în special dacă locuieşti într-un oraş poluat
  • Verifică detergentul de rufe pentru orice ingrediente iritante
  • Schimbă feţele de perină în mod frecvent dacă dormi pe partea asta a feţei
  • Curăţă telefoanele mobile cu alcool de masaj
  • Acnnea pe obrazul stâng în partea inferioară ar putea reprezenta o sănătate precară a danturii , aşa că menţine-ţi gingiile şi dinţii sănătoşi prin folosirea aţei dentare şi periaj în mod regulat
Coşuri în zona buzelor
  • Mănâncă mai multe fibre
  • Include în dieta ta mai multe fructe şi legume proaspete
  • Mănâncă mai puţin condimentat şi mâncare prăjită
  • Schimbă-ţi pasta de dinţi sau strugurelul
Acnee în zona bărbiei şi a maxilarului
  • Reduce-ţi obiceiul de a mânca înainte de culcare
  • Mănâncă mai multe fructe şi legume proaspete
  • Odihneşte-te mai mult
  • Verifică-ţi hormonii pentru dezechilibru
  • Fă 20 de minute de exerciţii în fiecare zi
  • Culcă-te devreme ţi trezeşte-te devreme , având cel puţin 7-8 de ore de dormit în fiecare noapte
  • Reduce stresul cât de mult posibil ( yoga, meditaţie, ascultă muzică , scrie într-un jurnal , etc)
  • Masează-ţi corpul pentru relaxare , în special abdomenul
  • Practică o igienă adecvată
  • Verifică pasta de dinţi , apa de gură şi strugurelul
  • Bea ceai de mentă
  • Ia omega-3s pentru a ajuta la reglarea hormonilor

Multe dintre remediile de mai sus pe care doctorul meu le-a propus pentru acnee se focusează mai mult pe modificarea stilului de viaţă şi a dietei decât pe tratementele de actualitate. Nu trebuie să le urmezi exact ( eu cu siguranţă nu fac asta ) , dar am ajuns să realizez că trăind o viaţă mai sănătoasă ( mâncare şi somn înţelept ) şi mai fericită , acestea tind să completeze mai bine pielea.

Este de asemenea important să reţineţi că remediile de mai sus sunt doar sugestii care se pot sau nu aplica la toată lumea. Din moment ce pielea fiecăruia este aşa unică şi diferită , ceea ce funcţionează pentru o persoană nu este neapărat necesar să meargă şi pe altă persoană. În cele din urmă, este la latitudinea dumneavoastră de a face o cercetare adecvată înainte de utilizarea unui produs sau de a face ceva pielii dumneavoastră.

Acneea poate fi la fel de mult internă pe cât este şi externă şi în timp ce modul de viaţă se modifică poate să nu facă acneea să dispară complet , obiceiurile sănătoase vor avea rezultate benefice pe termen lung atât pentru piele cât şi pentru sănătate.

Sperăm că harta acneei de mai sus vă va ajuta să vă daţi seama ce înseamnă atunci când vă confruntaţi cu o erupţie în anumite zone ale feţei. O dată ce vă faceţi o idee mai bună despre apariţia coşurilor , puteţi utiliza mai multe tratamente eficiente pentru a preveni acneea. Nu este garantată o soluţie prin orice mijloace , dar este în mod cert un bun loc de a începe procesul de tratare a acneei !