Dormitul mai putin poate sa nu fie rau pentru acnee

Dormitul mai putin poate sa nu fie rau pentru acnee

Un studiu britanic din 2012 arata ca dormitul mai putin pentru cateva saptamani nu are nici un efect asupra rezistentei la insulina si probabil nu dauneaza pielii dumneavoastra. Dar, in timp, somnul insuficient poate sa va afecteze si pe dumneavoastra, si pe pielea dumneavoastra.

Studiile anterioare au aratat ca lipsa somnului cauzeaza probleme cu glicemia si creste nivelul insulinei. In aceste studii, li s-a cerut participantilor sa petreaca de la o zi la 2 saptamani intr-un laborator de cercetare a somnului, in care somnul lor a fost  reglat si masurat cu strictete. Aceste studii arata rezultate aproape drastice, in care nivelul insulinei a crescut cu 40 pana la 50 % dupa perioade relativ scurte de  deprivare de somn.

Fiind studii de laborator, acestea nu reflecteaza intotdeauna conditiile de viata reale. Persoanele sunt intr-un mediu artificial, unde somnul le este, in mod constant, stimulat si masurat. Mai mult decat atat, aceste studii, de obicei, restrictioneaza somnul mai mult decat s-ar intampla in viata reala, permitand adesea participantilor sa doarma numai 4 ore.

Va recomandam produse naturale impotriva acneei, cosurilor, punctelor negre si punctelor albe din ulei 100% pur din arbore de ceai – tea tree oil de la Thursday Plantation.

thursday plantation ROMANIA ACNEE COSURI PUNCTE NEGRE EXCES DE SEBUM

Deprivarea de somn pe termen scurt in conditii reale de viata

Anul trecut, cercetatorii britanici au condus un studiu privind restrictionarea somnului, care reflecta conditiile reale de viata mult mai bine. Ei au restrictionat somnul  normal al participantilor pe o perioada de doar o ora si jumatate. Deci daca o persoana ar dormi, in mod normal, 7 ore si jumatate, au fost lasati sa doarma doar 6 ore. Participantii au ramas acasa si si-au continuat vietile, in mod normal.

Acest studio arata ca un bun indicator a ceea ce se intampla ocazional cu toti dintre noi. Poate ca e o perioada a examenelor, sau poate sunteti prea ocupati la munca si pur si simplu nu aveti mult timp la dispozitie sa dormiti.

In acest studiu, grupul persoanelor carora le-a fost restrictionat somnul a fost comparat cu un alt grup similar de oameni carora li s-a permis sa doarma normal, avand astfel parte de o comparatie frumoasa/interesanta.

Acest graphic arata sensibilitatea la insulina (opusul rezistentei la insulina, sensibilitatea mai ridicata la insulin inseamna mai putina rezistenta la insulina, si mai putina insulina necesara sa curate glucoza din fluxul sangvin, asadar mai putina acnee) masurata pentru ambele grupuri. Cercurile negre reprezinta participantii lipsiti de somn si cele albe participantii carora le-a fost permis sa doarma normal.

pic1

Sursa: Efecte ale unei usoare restrictionari a somnului pe o perioada de 3 saptamani, in mediul de acasa, cu multiplii marker metabolici si endocrini, la barbatii tineri si sanatosi

In prima saptamana de  privare a somnului, sensibilitatea la insulin a scazut in mod semnificativ, dar si-a revenit in urmatoarele doua saptamani. Pana in saptamanile 2 si 3, nu era nici o diferenta intre cele 2 grupuri.

Acest studio sugereaza ca modificarea orelor de somn cauzeaza temporar rezistenta la insulin, dar o data ce corpul dumneavoastra are timp sa se adapteze cu noua situatie, sensibilitatea la insulina este restaurata. Acest fapt este in concordanta si cu studiile de laborator anterioare. Daca ar fi fost continuate si acele studii pentru o perioada mai lunga decat o saptamana sau doua, puteau sa fi aratat aceeasi recuperare.

Dar, asteptati….mai urmeaza!

Lipsa somnului si junk food

Acest studiu a urmarit si nivelul leptinei si greutatea corporala. Leptina  este unul din hormonii care controleaza apetitul si satietatea. Studiile au aratat ca un nivel crescut al leptinei reduce apetitul si numarul de calorii pe care trebuie sa-l mananci pana te simti satul.

Aici avem nivelurile de leptina si masuratorile greutatii corporale pentru ambele grupuri:

pic2

Sursa: Efecte ale unei usoare restrictionari a somnului pe o perioada de 3 saptamani, in mediul de acasa, cu multiplii marker metabolici si endocrini, la barbatii tineri si sanatosi

Nivelurile leptinei au avut o crestere semnificativa dupa 3 saptamani de deprivare de somn. A existat de asemenea o scadere a greutatii corporale in saptamana a 3-a, dar este dificil de spus cat din aceasta a fost cauzata de deprivarea de somn si cat a fost o variatie normala a acesteia.

Scaderea nivelului de leptina poate face sa fie mai greu sa urmezi un regim sanatos. Studiile au aratat ca somnul insufficient face ca oamenii sa serveasca cel mai probabil gustari si aceasta duce la alegeri alimentare mai nesanatoase ( mai multi carbohidrati, mai multe gustari sarate). Nu stiu despre voi, dar de fiecare data cand sunt foarte oboist, nu pot sa fiu deranjat sa mananc sanatos si ma infrupt din orice junk food care imi iese in cale.

Memento:

Informatiile pe care puteti sa le tineti minte din acest studiu sunt ca somnul insufficient, pe un termen relativ scurt nu va afecteaza probabil pielea, Doar sa fiti in mod special atenti la alegerile alimentare in acea perioada, si probabil nu trebuie sa va faceti griji despre asta.

Cum ramane cu deprivarea de somn pe termen lung?

 In timp ce deprivarea de somn pe termen scurt nu va afecteaza probabil pielea, exista dovezi solide ca deprivarea pe termen lung da.

Un studiu a comparat persoanele care dorm de obicei putin ( mai putin de 5 ore si jumatate pe noapte) cu cei care dorm normal (de la 7 ore si jumatate la 8 si jumatate pe noapte) si au aflat ca cei ce dorm putin erau in mod semnificativ mai rezistenti la insulina. Cei care dorm mai putin aveau nevoie cu 50 % mai multa insulina decat cei care dorm normal sa goleasca o incarcatura egala de glucoza.

Studiile epidemiologice au aratat aproape constant ca deprivarea de somn si problemele de somn cauzeaza problem cu glicemia. Acestea sunt studii in care un numar ridicat de oameni sunt urmariti pentru o perioada mai lunga de timp ( de la ani la decenii). Sunt bune in gasirea legaturilor intre variabile in conditiile de viata reale. Dezavantajul este ca nu poti determina care cauzeaza pe care in aceste studii.

Oricum, studiile epidemiologice arata ca somnul pe termen scurt sau problemele de somn ( trezirea de mai multe ori pe noapte sau dificultatile in a adormi) cresc riscul de dezvoltare a diabetului de tip 2, de la 50 % la 300% ( dupa controlarea IMC si alte variabile.

Memento:

Informatiile pe care puteti sa le tineti minte pe viitor din aceste studii sunt ca deprivarea de somn pe termen lung cauzeaza rezistenta la insulina si afecteaza hormonii, deci este nociva pielii dumneavoastra.

Concluzie

Concluzia generala este ca deprivarea modesta de somn ( de la 1 la 2 ore) pe o saptamana sau doua, nu ar trebui sa fie foarte daunatoare pentru pielea dumneavoastra, atat timp cat acordati o atentie sporita alimentatiei in acea perioada si nu cedati poftelor de junk food ce vin o data cu lipsa de somn.

In opozitie cu aceasta, deprivarea de somn pe termen lung este foarte probabil sa va afecteze nivelul de insulina si cel hormonal si sa va faca mai predispusi acneei.

Bineinteles ca acest articol s-a ocupat numai cu rezistenta la insulina, care este una din cheile acneei hormonale. Deprivarea de somn poate ( si probabil ca va) afecta de asemenea alti factori in spatele acneei, ceva  de care sper sa am timp sa ma ocup in alta postare.

Acum este randul dumneavoastra. Ati observat vreo conexiune intre somn, acnee sau pofte alimetare? Anuntati-ma prin comentarii mai jos.