CUM NE AJUTA SPORTUL IN LUPTA CU ACNEE, COSURILE SI PUNCTELOR NEGRE – MERSUL LA SALA SI CULTURISMUL CUM POATE INFLUENTA ACNEE

GHIDUL CULTURISTULUI CATRE O PIELE LIPSITA DE ACNEE, COSURI, PUNCTE NEGRE SI MARI CASTIGURI

Unii culturisti se confrunta cu o dilema frustranta. Mersul la sala le inrautateste aspectul pielii, afectiune cunoscuta ca si acneea culturistului. Din pacate pentru persoanele predispuse la acnee culturismul si un ten curat pot fi niste teluri dimetral opuse. Cu cat ai mai multe castiguri pe o parte, cu atat pierzi pe cealalta.

In acest articol voi explica surprinzatorul adevar, si anume ca acneea este provocata de practicarea culturismului. In plus, vom afla cateva trucuri despre cum ne putem mari castigurile fara a ne distruge tenul.

Haideti sa incepem prin a urmari principala explicatie pentru acneea sportivului: nivelul marit de testosteron ca rezultat al ridicarii de greutati.

Va recomandam produse naturale impotriva acneei, cosurilor, punctelor negre si punctelor albe din ulei 100% pur din arbore de ceai – tea tree oil de la Thursday Plantation.

thursday plantation ROMANIA ACNEE COSURI PUNCTE NEGRE EXCES DE SEBUM

 UN RASPUNS HORMONAL LA CULTURISM CA SI CAUZA A ACNEEI?

Contrar credintei populare, culturismul nu cauzeaza foarte multe schimbari hormonale. Sesiunile de antrenamente cu greutati cauzeaza ridicari, pe termen scurt, ale nivelelor testosteronului, hormonilor de crestere si a factorului de crestere de tip insulinic 1(IGF-1), insa aceste nivele revin la normal in scurt timp.

In contrast cu acest fapt, culturismul in sine nu cauzeaza nici o schimbare de lunga durata la nivelul hormonilor. De exemplu, nivelele inactivate ale hormonilor de crestere sunt mai mult sau mai putin aceleasi la culturistii de la jocurile olimpice si indivizii normali.

TESTOSTERONUL

Un nivel marit al testosteronului poate foarte usor sa declanseze acneea.Intr-un studiu in care anumitor barbati li s-a administrat testosteron ca si metoda de contraceptie ,jumatate dintre acestia au dezvoltat o usoara acnee.De asemenea,atat barbatii cat si femeile care prezentau semne de acee aveau un nivel ridicat de testosteron(spre deosebire de cei cu tenul sanatos).Iar daca va ganditi sa luati steroizi,sa luati in considerare ca ,un studiu german a demosntrat faptul ca ,50 la suta din persoanele care abuzeaza de steroizi dezvolta acnee.

Testosteronul este problematic mai alesc datorita faptului ca pielea il transforma in dihidrotestosteron (DHT) un hormon care stimuleaza mai tare acneea. Studiile au aratat ca niveluri mai mari de T duc la o mai mare productie de DHT si un risc crescut de a dezvolta acnee. In pagina despre acneea hormonala, am explicat in detaliu cum acesti hormoni duc la acnee.

Antrenamentele cu greutati ridica nivelul testosteronului pentru aproape 30 de minute,dupa care aceste nivele revin la starea initiala.Insa nu este dovedit clar faptul ca antrenamentele cu greutati cauzeaza schmbari de termen lung in nivelele latente de T.Unele studii arata faptul ca ,ridicatul greutatilor mareste nivelul de T latent,altele,in schimb,nu arata nici o schimbare.

Un antrenament foare intens care se apropie sau chiar ajunge la suprasolicitare,poate creste nivelul de testosteron latent,insa nivelele scad la normal intensitatea antremanentului scade.Cel putin un studiu a aratat ca nu exista nici o scadere in nivelul de T latent dupa oprirea antrenamentelor timp de 6 saptamani.

Asadar,o concluzie tentanta a studiilor este ca ,dupa un antrenament de intensitate normala,nivelele latente ale testosteronului raman stabile.

De asemenea,este greu de zis daca schimbarile mari de dupa antrenament influenteaza acneea,insa cel mai probabil nu.

Precursorii testosteronului

Dehidopiandrosteronul(DHEA)este un precursor al testosteronului,ceea ce inseamna ca este transformat in testosteron de catre corpul nostru.Din aceasta cauza este,destul de des,administrat ca si supliment pentru culturisti,insa studiile arata ca,de fapt,nu imbunatatesc cu nimic masa musculara sau forta.

Sesiunea de antrenament a crescut nivelul DHEA si au ramas ridicate pentru cateva ore dupa aceea.Acest fapt poate creste riscul dezvoltarii acneei ,luand in considerare faptul ca DHEA este unul dintre hormonii gasiti in cantitate mare la pacientii suferinzi de acnee,si poate creste nivelul de sebum si crestera de celule ale pielii.

Insulina ca si factor de crestere 1(IGf-1)

Igf-1este un alt hormon de care sunt interesati culturistii.Este important in sinteza proteinelor si in crestera masei musculare.Studiile pe animale arata ca ,prin blocarea IGF-1 rezulta o lipsa a sintezei proteinelor(si astfel nici o crestere in masa musculara)dupa antrenamentele de rezistenta.

IGF-1 este unul dintre horrmonii principali din spatele acneei.Studiile au aratat o legatura intre producerea de sebum si nivelele de IGF-1.IGF-1 mareste,de asemenea, si sensibilitatea pielii fata de hormonii androgeni,prin grabirea transformarii a T in DHT.pe scurt,cu cat este mai mare nivelul de IGF-1,cu atat creste riscul de a dezvolta acnee.

Studiile arata ca antrenamentele de rezistenta au un efect similar asupra IGF-1 ca si testosteronul,o ridicare de scurta durata a nivelelor,dupa antrenamente,insa aproape nici un efect pe termen lung.

Exercitiile fizice,in general,imbunatatesc sensibilitatea la insulina si reduc nivelele insulinei si IGF-1,mai ales la indivizii care nu sunt foarte in forma..Pentru aceste persoane,antrenamentele sunt,probabil bune pentru acnee.Cel putin un studiu a arata o scadere a nivelelor IGF-1 ,dupa o perioada de 10 saptamani de antrenament ,la persoanele neantrenate.

Sumar

Pe scurt,antrenamentul cu greutati nu provoaca nici o schimbare hormonala semnificativa care sa conduca la acnee.Este posibil ca sesiuni solicitante de antrenament sa cauzeze fluctuatii hormonale de scurta durata care sunt de ajuns sa cauzeze acnee,insa nu as baga mana in foc pentru asta.

Diete si suplimente

Daca antrenamentele in sine nu cauzeaza acnee,atunci cum putem explica nivelul ridicat de acnee la culturisti?Cred ca totul se rexuma la diete si suplimente.

In articolul meu anterior despre proteina din zer,am urmarit studii asupra pulberilor proteice.Spre deosebire de antrenamentul in sine sau suplimentele pe baza de carbohidrati,pulberile proteice sunt derivate din lapte,un aliment cunoscut ca si cauzator de acnee.

Precum carbohidratii,proteinele declanseaza eliberarea de insulina din pancreas.Cand vine vorba de acnee,insulina este la fel de rea ca si IGF-1,avand in vedere ca ambele stimuleaza producerea de sebum si cresc sensibilitatea pielii la androgeni.Acesti hormoni sunt considerati a fi motivele pentru care zaharul si simplii carbohidrati declaneaza acneea la anumite persoane.

Luand in considerare toate acestea,putem observa cum folosirea pulberilor proteice mareste riscul de a avea acnee.

Consumul caloric

Mancati mult ca sa creteti mari.De cate ori ati citit sfatul acesta pe forumuri sau prin cartile despre culturism?Este un sfat bun,mancand mult crestem mai mari.Din pacate ,ne ajuta si sa dezvoltam mai multa acnee.

Insulina actioneaza ca un hormon de depozitare si este afectata atat de consumul de proteine cat si de cel de carbohidrati;cu cat consumul este mai mare ,cu atat nivelul de insulina creste.Iar,in general,nivelul de IGF-1 este la fel cu cel al insulinei.

Nu este iesit din comun ca,in timpul perioadei de dezvoltare musculara,culturistii sa consume intre 4000 si 5000 de calorii pe zi.Un astfel de aport caloric mare rezulta in niste nivele de insulina si de IGF-1 marite semnificativ care determina marirea secretiei de sebum si creterea celulelor pielii la persoanele predispuse la acnee.

Dulciurile usoare si bauturile de inainte si dupa antrenamente

In afara de produsele lactate,studiile au corelat dulciurile ,carbohidratii usori si alte mancaruri cu indice glicemic mare,cu acneea.Indicele glicemic masoara cat de repede,o numita mancare,ridica nivelul zaharului din sange. Dulciurile si carbohidratii simpli care sunt digerati intr-o secunda,isi croiesc drumul in fluxul sanguin la cateva minute dupa digestie,astfel avand un indice glicemic mare.Crbohidratii mai complecsi au un impact mai usor asupra nivelelor de sange.

Mnacarea cu indice glicemic mare,stimuleaza,destul de des,eliminarea mai rapida de insulina si IGF-1 decat cele cu IG mic;din aceasta cauza,provoaca acnee anumitor indivizi.

Unii culturisti consuma bauturi inainte si dupa antrenamente,produse care sunt bogate in zaharauri simple,Ratiunea ar fi ca,acestea ridica nivelele insulinei ai IGF-1 si ajuta la conducerea mai multor proteine catre muschi.Dupa cum am mai spus de multe ori,aceeasi hormoni cunduc la acnee.

Shake-urile pentru cresterea masei musculare sunt inca o cauza probabila pentru acnee.De obicei sunt bogate in calorii,proteine si carbohidrati simpli,acestea fiind 3 lovituri rele pentru piele.

Balanta omega-3:6

Studiile arata ca ,pacientii care sufera de acnee sunt mai predispusi la inflamatii decat cei fara probleme ale pielii.Desi nu exista studii care sa lege balanta dintre omega 3 si 6 cu acnee,s-a dovedit ca ,un dezechilibru mareste inflamatiile si cauzeaza probleme de sanatate.De aceea,pentru a fi precaut,numesc dezechilibrul dintre omega 3 si 6 ca unul din factorii care contribuie la acnee.

Problema este ca multe dintre mancarurile comune ale culturistilor,precum puiul,carnea si ouale ,sunt extrem de bogate in grasimi omega 6,dar au foarte putine grasimi omega 3.Fara mancarurile bogate in omega 3 care sa aduca un echilibru,exista riscul de a se mari inflamatiile din corp,aducand cu sine probleme de sanatate specifice(ric ridicat de a dezvolta acnee,boli de inima si multe alte afectiuni inflamatorii)

O metoda usoara de a echilibra situatia este,consumarea de oua bogate in omega 3,care au o balanta mult mai echilibrata intre omega 3 si 6.Vezi articolul meu asupra oualor bogate in omega 3,pentru mai multe despre aceste oua si despre balanta dintre omega 3 si 6 in general.Pestele si fructele de mare sunt o alta sursa buna de grasimi omega 3.

Sumar

Pe scurt,dietele si suplimentele care cresc riscul de a dezvolta acnee sunt pulberile proteice,shake-urile pentru cresterea masei musculare(bogate in carbohidrati,proteine si calorii)consumul de calorii,zaharuri si carbohidrati simpli cu IG mare, in exces.Un dezechilibru al balantei omega 3 si 6 creste inflamatiile din corp si este foarte probabil sa contribuie la acnee.

Problema geneticii

Un lucru care le nedumereste pe anumite persoane,privind acneea,este ca aceasta nu ii afecteala la fel pe indivizi care fac acelasi lucru.Am si pierdut sirul persoanelor care mi-au vorbit de o cunostinta a lor care mananca numai prostii si are tenul perfect curat.

Asta se intampla din cauza ca gnetica determina cat de predispus esti la acnee,Genele nu cauzeaza acnee la propriu,insa ele stabilesc ca pielea predispusa la acnee sa fie excesiv de sensibila la hormonii androgeni,Astfel ca ,pot declansa acnee chiar si la nivele normale.

CUM SCAPAM DE ACNEEA SPORTIVILOR

Haideti sa schimbam foaia si sa vorbim pe scurt despre ,cum putem scapa de acneea sportivilor.

-DHT-uri blocante local.Anumite substante pot impiedica transformarea T in DHT.Cand sunt aplicate pe piele,pot reduce productia de sebum si acneea.Printre acestea se numara si ceaiul verde si palmierul pitic.Va rog cititi articolul despre remediile pentru tenul gras pentru mai multe detalii.

-Tratament local puternic.Un tratament local puternica poate reface o mare parte din raul provocat de gene.Pe langa spalarea normala a fetei(nu folositi sapun pe pielea predispusa la acnee)ar trebui sa folositi creme de zi si de noapte care sa contina benzoid de peroxil,aspirina sau ulei de arbore de ceai.Benzoidul de peroxil poate usca sau afecta pielea,astfel ca ar fi o idee buna sa utilizati o crema hidratanta dupa afolosire.

-Nu exagerati cu spalatul.Daca a va spala de 2 ori pe zi este bine,atunci de 4 ori ar trebuis a fie si mai bine.Nu este chiar asa.Spalatul prea des sau folositul a mult prea multe produse pentru piele,de obicei face mai mult rau decat bine.Spalati-va de 2 ori pe zi si folositi apa simpla daca este necesar sa va spalati de mai multe ori.

-Aveti grija la dieta.Micsorati consumul de produse lactate si de carbohidrati simpli.Consumati oua cu omega 3 si includeti alte produse bogate in omega 3 in dieta voastra.

-Testati mancarurile care in general activeaza acneea.Glutenul,soia,alinele si citricele sunt cunoscute ca declansatori de acnee la anumite persoane.Se merita sa le eliminati din dieta pentru 2,3 saptamani pentru a vedea daca a avut vre-un efect.

-Echilibrati catigurile cu o piele curata.Pentru persoanele predispuse la acnee,un mare castig si o piele curata pot fi diametral opuse.Pulberile proteice,shake-urile pentru crestera masei musculare si mancatul prea mult pota ajuta la dobandirea unei mai mari mase musculare insa pot de asemena ,declansa acneea.Considerati ca energia luata din aceseta merita pretul platit de pielea voastra.

-Medicamentele.Accutane este o optiune decenta pentru cei care sufera de acnee severa.Efectele secundare sunt in general exagerate ,insa sunt doar iritatii minore pentru anumite persoane.Antibioticele orale cauzeaza ,in general,mai mult rau decat bine.

CONCLUZIE

Culturismul declanseaza acnee pentru anumite persoane.Un mecanism posibli pentru aceasta este un nivel marit al testosteronului si al hormonilor.Desi este putin probabil,studiile arata ca ,nivelele revin la normal dupa 30 de minute de la antrenament.Consumul de suplimente si de prea multa mancare pentru a primi recunoastere este o cauza mult mai probabila.Se stie ca ,toate acestea maresc nivelele de insulina si de IGF-1,hormoni care pot stimula producerea de sebum si pot cauza acnee.

Ideea ar fi ca ,acneea nu ar trebuis a fie o problema pentru sportivii ocazionali care au o dieta alimentara normala.Insa,depasind aceste limite,creste riscul de a dezvolta acnee si trebuie judecat daca impulsul oferit pe moment merita riscul.